06 października 2012

Charakterek - Richard Griffiths


Dziś rok szkolny trwa już w najlepsze, ale miło powspominać sobie piękny czas wakacji... Ach, sierpień to najpiękniejszy miesiąc roku, dlaczego? Bo można leżeć do góry brzuchem i nic nie robić, jest przyjemna temperatura, a moja skrzynka była wypchana do granic możliwości moich najskrytszych marzeń - co za oryginalne porównanie. 

W sierpniu otrzymałam 8 odpowiedzi, 7 autografów, od 7 różnych osób, czy mogłabym marzyć o lepszym wynagrodzeniu mojej "pracy"?

 Dziś chciałabym opisać, jak przygnębiona byłam związku z zakończeniem wakacji i jakby w ramach rekompensaty dostałam kolejną odpowiedź, na którą czekałam zaledwie 9 dni.  Odpowiedź nadeszła od  aktora bardzo specyficznego, aktora który w swoją potterową rolę wcielił się znakomicie, niektórzy mówią, że prywatnie jest taki sam jak jego filmowy bohater.  Richard Griffiths, czyli wuj Vernon.

Zanim wysłałam list, długo się zastanawiałam, co napisać, aby aktora nie urazić, wiele czytałam o zgryźliwych odpowiedziach aktora, który często nie rozdaje autografów, nie znosi łowców podpisów, którzy wysyłają do niego kilka zdjęć.

Richard Griffiths autograf, autograph, Vernon Dursley Harry Potter

Udało mi się jednak  zdobyć podpis, bez żadnych kąśliwych komentarzy, na zdjęciu które nadesłałam. Nie otrzymałam wprawdzie dedykacji, ale aktor wysłał do mnie z powrotem kupon IRC, czyli koszt przesyłki pokrył z własnej kieszeni, co jest dla mnie bardzo miłe i zdarza mi się pierwszy raz, choć zapewne ostatni. Według mnie aktor ceni się i podpisuje zdjęcia tylko wtedy, gdy ktoś przyłoży się do listu, a nie w dwóch zdaniach napiszę, że go lubi i wymieni role w jakich grał. Sama się nie dziwię i uważam, że jeżeli traktujemy go z szacunkiem, odwdzięczy się tym samym. Czytałam, że aktor nie lubi rozdawać autografów bo sądzi, że piszemy do niego, tylko po to aby na nim zarobić i później sprzedać jego podpisy. Wydaje mi się, że gdyby zawsze podpisywał dedykację grono ewentualnych kupców zawsze było kilkakrotnie razy mniejsze, ale to tylko moja, pokręcona logika.

Chciałabym zaprezentować Wam dwie przemiłe odpowiedzi od Pana Richarda. Pewien młodzieniec pisze listy z prośbą o autografy i zamieszcza także karykatury danych aktorów swojego autorstwa, nie dołączył on jednak kuponu IRC, włożył jednak pieniądze na pokrycie przesyłki. Nie spodobało się to aktorowi który napisał słodziutki list z odpowiedzią. Chyba jednak opłaciło się takie działanie, bo odpowiedź otrzymał całkowicie za darmo, no i list od potterowego aktora, to coś o czym marzą tysiące fanów z całego świata. Dla ciekawych prac owego kolekcjonera zapraszam   na Jego bloga.
 Kolejna słodka odpowiedź dotarła do Polki. Aktor poinformował, że  aby zrealizować kupon musiał iść 6 mil, zwrócił go i napisał na nim bezużyteczny, dzięki czemu nie można było go wykorzystać kolejny raz, mimo że i tak sam opłacił przesyłkę.

Nie mi jednak oceniać charakter aktora. Trzeba też przyznać, że poświęca swoim fanom naprawdę wiele czasu, bo który inny aktor pokrywa koszty odpowiedzi i tak angażuje się w odpisywanie na ich listy?

42 komentarze:

  1. Wow, to gratulacje, moim zdaniem ogromny sukces :D Szczerze mówiąc natchnęłaś mnie do rozpoczęcia zbierania autografów aktorów z HP, bo na Twoim przykładzie, jak widać - można :) W razie czego będę zamęczać pytaniami (mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko :D)
    ~Miona

    PS Zapraszamy do nas na Potterowe rozdanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam pytania i bardzo chętnie na wszystkie, jeśli będę potrafiła, odpowiem ;)

      Usuń
    2. Alex!!!
      Od dłuższego czasu mam zamiar wysłać do kogoś list, wszystko mam już przygotowane i czy Mogłabyś mi powiedzieć gdzie mogę znaleźć ten znaczek bo nigdzie sie na niego nie natknąłem...
      Pomożesz?

      Usuń
    3. Kupon IRC powinieneś znaleźć na każdej większej poczcie. Poszukiwanie może trochę zająć, ale można go również zamówić i zostanie sprowadzony. :)

      Usuń
  2. ta karykatura jest niesamowita! chyba zajrzę na jego bloga^^
    gratulacje^^
    mam dwa pytania:
    Skąd bierzesz zdjęcia na autografy, które dołączasz do listów? Czy wysyłasz listy z prośbą o autograf tylko do gwiazd grających w Harrym Potterze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ale wyjątkiem byli piłkarze. Jeśli zapragnę podpisu kogoś innego to zrobię wszystko aby go zdobyć, ale teraz, nie mam takiej potrzeby ;)
      A zdjęcia... Chodzi Ci o to jak znajduje te najlepsze z pośród tysięcy bezużytecznych w wujku google? Po prostu umiem sprytnie "gulać".

      Usuń
  3. Skąd ty wzięłaś autografy Wojtka i Lewego ? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisałam na adres hotelu, w którym mieszkała reprezentacja w czasie EURO 2012. :)

      Usuń
  4. hehehe dobry jest :) myślę, że może się też zgrywać udając takiego jaki był w filmie :) ale kto wie

    OdpowiedzUsuń
  5. hmm...
    myślę, że trochę racji ma, ponieważ gdyby nie miał charakteru i łatwo ulegał nie poradził by sobie. A co do dedykacji to też tak myślę, że gdyby była dedykacja nie można byłoby go sprzedać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniały sukces, kolejny!

    OdpowiedzUsuń
  7. O, przykład z mojego bloga :D. Tylko link jest źle podany ;). Gratuluję, to świetny aktor :).

    OdpowiedzUsuń
  8. Ojej, ale masz świetną pasję, super blog!:)

    OdpowiedzUsuń
  9. No charakterek to on ma nie mozna poweidziec :p gratuluje i zycze by twoja kolekcja caly czas sie powiekszala

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję za komentarz na moim blogu, z zaciekawieniem przeczytałam twoje posty od deski do deski brawo na pewno tu wstąpię nie raz, dodaje cie do ulubionych.

    OdpowiedzUsuń
  11. No proszę, a ja się zastanawiałam jak by tu napisać do Stephena Kinga o podpis i jakoś zupełnie nie mogłam się do tego zabrać. Tobie idzie całkiem nieźle to może i mi się uda? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wystarczy uwierzyć w siebie, napisać i wysłać, potem najgorsza część - czekanie, ale warto bo potem zazwyczaj przychodzi do nas wielka niespodzianka ;)

      Usuń
  12. Great post! I'm your new Follower! I hope you visit my blog sometimes.. Thank's!! :)
    Kisses from VV!!

    OdpowiedzUsuń
  13. kurde, zazdroszczę. trzeba przyznać, rzeczywiście charakterek ma xd obserwujemy.? ja już ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. przeczytałam dzisiaj kilka twoich postów i po prostu zazdroszczę ;)
    może kiedyś się zmotywuję i też coś takiego zrobię ;P
    życzę powodzenia w dalszym zdobywaniu autografów ;*

    OdpowiedzUsuń
  15. Po prostu wow! Ile to trzeba mieć cierpliwości, żeby pisać takie listy. Też chciałabym coś takiego zrobić, ale myślę, że znajomość moich języków obcych nie jest wcale tak dobra. Jesteś niesamowita!!! Skąd bierzesz adresy tych ludzi?


    www.wspomnienia-lily.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, dziękuje bardzo, aż się zaczerwieniłam. A tak poważnie, potrzebujesz znać angielski na poziomie średnim, ale bez tego także się obejdzie, potrzebny byłby Ci obszerny słownik i jakaś książka ze strukturami gramatycznymi,a ale to także znajduje się w internecie, a podstawy angielskiego na pewno znasz ;)

      A adresy biorę ze strony fanmail.biz :)

      Usuń
    2. A chciałam napisać do lewandowskiego, ale nie ma tam go ;/

      Usuń
    3. Chciałam cię poinformować, że trafiłaś do linków na moim blogu :) Dopomożewsz mi z lewandowskim?

      Usuń
    4. Najlepiej napisz na adres klubu, albo PZPN-u ale będziesz musiała raczej poczekać, ponieważ zdjęcia podpisują przy okazji meczów, a szczerze nie wiem kiedy będzie najbliższy, ale chyba niezbyt prędko.

      Usuń
    5. Na adres Dortmundu? Dlaczego z okazji meczów? A jak wysyłam list to muszę załączyć kupon irc i kasę jeszcze?

      Usuń
    6. i to musi być mecz w Polsce :)

      Usuń
    7. A jak napiszę na Dortmund to szybciej odpisze?

      Usuń
    8. Bo nastepny mecz reprezentacji będzie w marcu ;/

      Usuń
    9. Tak, ale ja bym Ci radziła na adres PZPN-u. Dlaczego? Może to ma coś wspólnego z tym, że piłkarze są wtedy w Polsce, z ludźmi, którzy zajmują się podetkaniem ich zdjęć pod nos :D
      Kupon IRC.... Nie, przy polskich gwiazdach należy na kopertę zwrotną nakleić znaczek, ale jeśli chodzi o PZPN nie korzystają z tego, wysyłają w swoich kopertach.

      Usuń
    10. Czyli podsumowując - wypisuję kopertę z adresem PZPN - u, do środka wkładam list i kopertę z moim adresem i zdjęcie. A właśnie, ma być duże czy takie mniejsze? Drukujesz je sama czy idziesz do fotografa? No i bardzo, ale to bardzo ci dziękuję :* Jestem nowa w tym biznesie ;p

      Usuń
    11. Z kopertą zrób jak uważasz, zapewne i tak wyślą swoją, ale jeśli jej nie wyślesz też może to zostać źle odebrane. Zdjęcie o formacie A5 czyli jak zeszyt. Drukuję je w domu, ale mam do tego specjalną drukarkę i papier. ;)

      Usuń
    12. Jesteś wspaniała wiesz? :) właśnie znalazłam, że następny mecz będzie 14.11 więc MOŻE nie będę tak długo czekać. Czy twoje listy są długie? Ja raczej nastawię się na pisanie do piłkarzy, bo wątpie, żeby jakiś aktor mi odpisał. jeżeli mogę cię spytać ... ile masz lat? (nie chcesz nie odpowiadaj)

      Usuń
    13. To raczej nie jest jakiś problem - 16, ale chciałabym wiedzieć jakie wnioski wyciągnęłaś? Jestem małym dzieciątkiem, czy za stara na takie bzdetki?
      Co do treści listu to po prostu piszę za co podziwiam daną osobę, dlaczego chce mieć jej autograf. To takie nic nie niewnoszące ogólniki, ale nie potrafię Ci odpowiedzieć. To musi iść z głębi Twojego serducha. Moje listy być może są zbyt szczere, ale ja wyznaję taką zasadę, że list jest dobry jeśli nie chcesz dać go nikomu do przeczytania, oczywiście oprócz osoby do której piszesz.

      Usuń
    14. Pytam o twój wniek, bo jak czytalam te notki i zobaczyłam ile autografów masz to mi się skojarzyło z 20 - latką (sory, że cię postarzyłam) i wydawało mi się, że tylko perfeksjoniści piszą takie listy. ja też mam 16 lat :)

      Usuń
  16. Zazdroszczę. Taka pasja. I na dodatek tyle autografów, blog jest po prostu świetny. No i fajnie, że takiego bloga stworzyłaś :)

    Życzę powodzenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzięki za komentarz na moim blogu :) Super, że w ogóle ktoś to czyta, a zwłaszcza ktoś, kto ma takiego świetnego bloga ;)

    http://harrymione-diary.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Jaki adres wykorzystałaś?Wyślij mi na paulinarzeminska@onet.pl.Błagaaaaaaaaaaaaaaam!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja dopiero zaczynam przygodę z zbieraniem autografów i niestety zdobycie jego autografu nie będzie mi już dane [*]

    OdpowiedzUsuń
  20. SUPER BLOG! mam pytanie jaki adres użyłaś

    OdpowiedzUsuń