27 września 2013

Dwa w jednym - Sophie Thompson

Aby dzisiejszy wpis miał jakikolwiek sens, trzeba Wam wiedzieć, że w ubiegły piątek w skrzynce znalazłam dwie koperty z autografami. O mojej pierwszej zdobyczy – podpisie Michelle Fairley - mogliście poczytać w minionym tygodniu.

W drugiej kopercie znalazłam podpis od osoby, która w „Harrym Potterze” zagrała rolę epizodyczną,  jest siostrą bardzo popularnej i docenionej aktorki, która również zagrała w magicznej serii. Być może ktoś domyślił się już, że bohaterką dzisiejszego wpisu jest Sophie Thompson...

Muszę przyznać, że gdybym otrzymała ten autograf pół roku temu, nie byłby on dla mnie tak ważny jak dziś. Po bardzo długiej przerwie w pisaniu listów i otrzymywaniu odpowiedzi, cieszy mnie każdy podpis, nawet od osoby niezbyt ważnej, jeśli chodzi o rangę postaci, którą gra w potterowym filmie. Aktorka  podpisała nie tylko wysłane przeze mnie zdjęcie, ale dołączyła jeszcze jedną fotografię.
  
Sophie Thompson - Autograf -Autograph Harry PotterSophie Thompson - Autograf -Autograph


Ta półroczna przerwa naprawdę dobrze mi zrobiła. Na początku roku zaczęłam traktować otrzymywanie autografów jako coś normalnego. A przecież każdy podpis to niesamowity sukces, niebywałe szczęście. Przestałam to doceniać, ale na szczęście szybko sprowadzono mnie na Ziemię. Nie umiem sobie wyobrazić jak trudno jest zachować racjonalne myślenie i radość z każdego autografu kolekcjonerom, którzy otrzymuję kilkadziesiąt lub kilkaset podpisów rocznie. Zastanawiam się czy to w ogóle jest możliwe? Jeśli wyjątkiem są dni kiedy nie otrzymujemy podpisów, to ich otrzymywanie staje się dla nas rutyną, czymś oczywistym.  Czy takie osoby naprawdę potrafią doceniać szczęście, które je spotyka?

Muszę przyznać, że w wakacje przeglądałam sporo blogów z autografami, a na jednym z nich znalazłam podpisy Michelle Fairley, Sophie Thompson i Sian Thomas. Wszystkie trzy Panie nie zagrały w Harrym znaczących i dużych ról. Każda z nich na ekranie pojawia się tylko przez kilka, kilkanaście sekund lub parę minut, ale wszystkie przyciągały nasze spojrzenia i to o nich pamiętamy wspominając daną scenę. Wszystkie aktorki stosunkowo szybko odpisywały na korespondencję fanowską, co było  dla mnie dość ważne, zważywszy na fakt, że ostatnie pół roku nie przyniosło mi prawie żadnych odpowiedzi.  Uznałam, że warto spróbować i posłałam listy do wszystkich trzech Pań. Dopiero dziś zauważyłam,  że otrzymałam już odpowiedzi na wszystkie listy.
Sophie Thompson, Michelle Fairley  - Autograf Harry Potter

Na kopercie znalazłam też dość dziwną naklejkę, która informuje mnie, że ilość znaczków naklejonych na kopertę jest niewystarczająca, aby dostarczyć ją do mnie, w wybrany sposób. Zastanawia mnie tylko, dlaczego jednak przesyłka została dostarczona. Autograf otrzymałam w ubiegły piątek – 20. września, a stempel na znaczku wskazuje datę 19. sierpnia. Czy oznacza to, że aktorka odpowiedziała na mój list już po dwóch tygodniach i przez miesiąc błąkał się po różnych „niebezpiecznych” miejscach?

Sophie Thompson - Autograf - SASE

Jeśli ktoś z Was ma jakiś pomysł na rozwiązanie tej zagadki lub sami też kiedyś otrzymaliście odpowiedź z taką informacją, gorąco zachęcam Was do podzielenia się Waszymi przemyśleniami i doświadczeniami w komentarzach. ;)

Użyty adres:
Sophie Thompson
Independent Talent Group Ltd.
40 Whitfield Street
London W1T 2RH
UK

16 komentarzy:

  1. Brawo Alex !!! :D Twoje sukcesy są wspaniałe ;) Szczerze mówiąc nie rozumiem tej zagadki :/ Czyli ,że Sophie Thompson jest siostrą Emmy Thompson ?
    Zauważyłem błąd ,,Ta półroczna przerwa naprawdę dobrze mi zrobiła. Na początku (roki) zaczęłam traktować otrzymywanie autografów jako coś normalnego."
    Ale to nic zdarza się :)
    Jeszcze raz gratuluję!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, tak Emma Thompson i bohaterka dzisiejszego wpisu to siostry. :)
      Błąd? Jaki błąd, o czym ty mówisz? :D Dziękuję za czujność, literówka już została poprawiona.

      No i oczywiście dziękuję. :)

      Usuń
  2. poczta potrafi robić różne niespodzianki z reguł niemiłe :)
    też kiedyś dostałam list z dopiskiem, że przyklejone są nieprawidłowe znaczki, ale skoro doszedł to nie wiem po co ta informacja :P
    Gratuluję kolejnej zdobyczy!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. hej, mogłabyś napisać coś więcej o tej całej procedurze korespondencji o autografy? skąd bierzesz adresy, co zazwyczaj piszesz w listach, itd. chodzi o to, że już od dawna zastanawiałam się nad napisaniem do kilku sławnych osób, jednak kompletnie nie wiem jak mam się za to zabrać :/
    będę wdzięczna za pomoc ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej,
      post z takimi informacjami pojawił się już ponad pół roku temu - http://aleeexsmile.blogspot.com/2013/02/poradnik-mae-abc-autografow.html

      Mam nadzieję, że mój mini poradnik Ci pomoże. :)

      Usuń
    2. bardzo Ci dziękuję :) dzisiaj jestem na Twoim blogu pierwszy raz, nie widziałam tego postu sprzed pół roku :P jutro zabieram się do pisania :D

      Usuń
  4. Gratuluję! Dziś, po niemal 2 miesiącach otrzymałam swój pierwszy autograf, pierwszą odpowiedź i jestem przeszczęśliwa! Odpowiedź dostałam od Matthew. Chciałam Ci serdecznie podziękować, bo to Ty zainspirowałaś mnie do napisania listów i gdyby nie Ty, nigdy bym o tym nie pomyślała. DZIĘKUJĘ!
    Dużo sukcesów, W.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie gratuluję, nawet nie wiesz ile znaczą dla mnie Twoje słowa. Oczywiście życzę powodzenia w dalszym zdobywaniu autografów! :)

      Usuń
  5. Jak tak czytam Twojego bloga (a już nieźle się wkręciłam i codziennie sprawdzam, czy jest coś nowego) to mam coraz większą ochotę też zacząć pisać do aktorów. :) Masz genialny styl pisania, nawet nie zauważyłam, że już wszystko przeczytałam. No i gratuluję kolejnych zdobyczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję, ale nie ma co się zastanawiać, tylko trzeba pisać! Trzymam kciuki za tworzenie Twojego pierwszego listu. :D

      Usuń
  6. Gratuluję tylu zdobytych autografów! Dopiero dzisiaj pierwszy raz trafiłam na twojego bloga i jak go zaczęłam czytać to dosłownie nie mogłam się oderwać . Tak a pro ja też jestem z Dolnego Śląska :) . Dzięki Tobie sama zastanawiam się nad czy nie powysyłać do aktorów z HP listów z prośbą o autograf.A tak przy okazji z jakiego dokładnie miasta jesteś i ile masz lat, ponieważ jak już wspomniałam wcześniej od zaledwie kilkunastu minut czytam tego bloga i mogłam pominąć ten moment. A jeszcze jedno : o czym piszesz w listach i sama załączasz zdjęcie do podpisu czy aktorzy sami je przysyłają?? Życzę dużo sukcesów !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, serdecznie dziękuję! Bardzo się cieszę, że jednak udało trafić Ci się na mojego bloga i mam cichą nadzieję, że jeszcze tu wpadniesz. :)

      Nie ma co się zastanawiać, warto spróbować, a może uda Ci się spełnić kilka marzeń? A co do mojego wieku to w tym roku skończyłam 17 lat.

      Jeśli chodzi o zdjęcia sama je wysyłam. Skoro dopiero zaczynasz, może przyda Ci się mój poradnik, tam znajdziesz odpowiedź na Twoje przedostanie pytanie. :)
      http://aleeexsmile.blogspot.com/2013/02/poradnik-mae-abc-autografow.html

      Usuń
  7. Gratuluję :D Poszta potrafi zadziwiać :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy18 maja, 2015

    Gratulacje!!! 2015 xd

    OdpowiedzUsuń