01 marca 2014

Ozdabianie kopert - Poradnik

Podobno koperty wychodzą mi nienajgorzej, a sama muszę przyznać, że moje ostatnie „dzieła” nawet mnie samej się podobają, a jestem wobec nich dość wymagająca.

Jednak początki mojej przygody z pisaniem listów do gwiazd i ozdabianiem kopert nie były wcale takie proste. Gdy dziś patrzę na swoje pierwsze „produkcje” nie mogę uwierzyć, że mogłam zaakceptować coś takiego. Każda koperta jest dla mnie jednak bardzo ważna i cenna, każda mnie czegoś nauczyła i dziś umiem coraz lepiej sprostać swoim oczekiwaniom.

Jeśli dopiero zaczynacie  swoją przygodę  z autografami, zajrzycie najpierw  do mojego poradnika! 
 
Do agencji danego aktora w każdym tygodniu trafiają dziesiątki nowych listów.  Aby odpowiedzieć chociaż na część z nich musi poświęcić na to naprawdę wiele czasu. Mimo to znaczna część gwiazd podpisuje kolejne zdjęcia, aby uszczęśliwić swoich fanów. Jak jednak sprawić, aby nasz list się został zauważony? By nie przepadł w masie innych?  

Po prostu trzeba się wyróżnić. Nie ma nic bardziej rzucającego się w oczy, niż napis na naszej kopercie. To najbardziej oczywiste i najskuteczniejsze rozwiązanie.

Koperta może wpłynąć nie tylko na to, czy otrzymamy odpowiedź na nasz list, ale przede wszystkim  może skrócić czas naszego oczekiwania, a także może zmienić postrzeganie naszego listu. Gdy widzimy tak starannie ozdobioną kopertę, od razu ciekawi jesteśmy, co taka osoba nam napisała. Przez efektownie ozdobioną kopertę możemy liczyć na lepsze efekty naszego listu, wzrasta prawdopodobieństwo otrzymania dedykacji czy nawet kilku bezpośrednich słów od aktora skierowanych do nas.  Szczególną uwagę  kopertom  warto poświecić, kiedy wysyłamy je na adres VV. Aktor sam musi przebić się przez setki listów i bardzo często odpisuje tylko na kilka z nich.

ozdabianie kopert, pisanie listu do gwiazdyozdabianie kopert, pisanie listu do gwiazdy


Według mnie podczas ozdabiania kopert najważniejsza jest cierpliwość i pomysłowość. Od zawsze lubiłam rysować czy malować, choć wychodziło mi to z różnym skutkiem, a ozdabianie kopert, mimo że czasami pochłania bardzo dużo czasu, a by osiągnąć zamierzony efekt trzeba cały napis udoskonalać kilka razy, to muszę przyznać, że po prostu sprawia mi  przyjemność.

Wszystko zaczyna się od tego, do kogo chcę napisać nowy list, czyją kopertę będę ozdabiać. Bardzo ważne jest, aby nie traktować wszystkich aktorów w taki sam sposób. Za każdym człowiekiem kryją się indywidualne cechy i zainteresowania, warto oczywiście w miarę możliwości starać się je poznać. Oglądanie i czytanie wywiadów z daną osobą może przynieść nam wiele przydatnych informacji. Na przykład Emma Watson prezentuje wizerunek młodej damy, jest dystyngowana, elegancka. Evanna Lynch sprawia wrażenie energicznej, kreatywnej osoby, która nie zwraca dużej uwagi na zdanie innych.  Rupert Grint czaruje poczuciem humoru i dystansem do siebie. To oczywiście tylko kilka przykładów, ale dla każdej osoby powinniśmy starać się dobrać właściwy styl czcionki, a także kolorystykę napisu.

Jak mówi pewne bardzo mądre przysłowie, wprawa czyni mistrza i tak właśnie jest w przypadku wszystkich wspomnianych przeze mnie poniżej materiałów. Tylko ćwicząc samemu możemy poznać właściwości produktu, który trzymamy w rękach.


ozdabianie kopert, pisanie listu do gwiazdyKredki 


Początkowo wykorzystywałam tylko kredki, które wbrew pozorom są bardzo wymagające.  Podstawową kwestią jest zakupienie kredek dobrej jakości, nie mniej ważne jest jednak ich użycie. Ściśle określony sposób rysowania gwarantuje nam różne  efekty: od cieniutkiej kreski, przez malowanie dużych powierzchni w taki sposób by osiągnąć matowe lub połyskujące wykończenie, aż po różnego rodzaju cieniowania.

 Każdy z nas ma w domu kilka kredek i za ich pomocą może spróbować ozdobić kopertę dla kilku aktorów, jeśli jednak chcemy bardziej się zaangażować i tworzyć naprawdę efektowne zdobienia, pojawiają się schody i nasze hobby staje się coraz bardziej kosztowne. 

Markery

Ozdabianie kopert Co pisać w liście do gwiazdy Jak zdobyć autograf Poradnik  MarkeryOzdabianie kopert Co pisać w liście do gwiazdy Jak zdobyć autograf Poradnik  Markery

Moim kolejnym odkryciem były markery, które mogą być bardzo pomocne, ale równie dobrze mogą naszej kopercie znacznie zaszkodzić. Ich podstawową zaletą jest szybkość jaką gwarantuje ich używanie.

ozdabianie kopert, pisanie listu do gwiazdyPodczas, gdy praca kredką może zająć kilkadziesiąt minut, podobny stopień krycia możemy osiągnąć już po dwóch pociągnięciach markera. Umiejętne połączenie kredek  i markerów może zagwarantować nam jeszcze ciekawsze efekty (np. zwiększenie połysku). Jednakże trzeba bardzo uważać na używanie marketów przy wykonywaniu precyzyjnych wzorów, gdyż na kopercie, która często zrobiona jest z cienkiego papieru, marker szybko może się „rozlać” powodując, że kontury naszego wzoru nie będą idealnie gładkie, a poszarpane, co znacznie wpływa na estetykę naszego napisu. Należy także uważać, aby marker nie przebił i nie stworzył brzydkich śladów na drugiej stronie koperty. W tym celu, na czas trwania naszych prac, warto do koperty włożyć kartonik czy tekturkę.

Moim zdaniem nie ma sensu kupować produktów bardzo tanich, które mogą posłużyć nam najwyżej kilka dni, a później tajemniczo wyschną. Bardziej opłacalne jest zainwestować raz i przez dłuższy czas cieszyć się produktem lepszej jakości. Warto także zainwestować w złoty i srebrny marker, a dobry znaleźć jest naprawdę trudno. Bardzo pomocne są także markery w tych kolorach o cieńszej końcówce, za pomocą której możemy stworzyć kontury naszych napisów.


Cienkopisy

Ozdabianie kopert Co pisać w liście do gwiazdy Jak zdobyć autograf Poradnik  Cienkopisy

Cienkopisy bardzo dobrze sprawdzają się, jeśli chodzi o konturowanie naszych literek, zdecydowanie nie polecam wypełniać nimi całych liter, bo bardzo szybko się zużyją, a warto zaznaczyć, że są dość drogie,  a po drugie bardzo widoczne są miejsca, w których skończyliśmy kolorować naszą literkę i zaczęliśmy jeszcze raz, a nie jesteśmy za jednym razem wypełnić całej powierzchni. I choć uzyskujemy bardzo ładny kolor, to nie wygląda to zbyt efektownie.

Farbki

Ozdabianie kopert Co pisać w liście do gwiazdy Jak zdobyć autograf Poradnik  Farby

Ważnym etapem mojej nauki zdobienia kopert były stare lakiery do paznokci, które nie nadawały się już do użytku. I tego produktu pod żadnym pozorem nie mogę Wam polecić. Chociaż za ich pomocą można osiągnąć naprawdę imponujące efekty, zapach które wydzielają nie tylko źle wpływa na naszą kopertę, ale i na nasze zdrowie. Zbyt długie przebywanie w pomieszczeniu, gdzie dość długo używany jest taki produkt naprawdę może wyrządzić nam krzywdę. Dlatego jeśli ktoś z Was wpadnie na taki pomysł: naprawdę nie warto.

Wtedy z pomocą przyszedł mój Tatuś, który hobbystycznie zajmuję się modelarstwem,  użyczył mi parę swoich farbek, które okazały się naprawdę niesamowitym narzędziem. I choć ich używanie jest zdecydowanie najtrudniejsze, to dają najlepsze efekty. Poza tym nie są szkodliwe dla naszego organizmu. Początkowo moją kolekcję stanowiło kilka farbek akrylowych, których już nie używał mój Tato. Z czasem jednak wciąż się rozrastała, wszystkie wolne pieniądze przeznaczałam właśnie na ten cel, a pod choinką znalazłam właśnie kilka nowych słoiczków.

Farba każdego producenta ma inne właściwości, dlatego każdą należy używać w trochę w inny sposób  i każda daje nam inne efekty. Podstawową kwestią jest jakość  farby, w przypadku malowania po kartce papieru ważna jest także gęstość,  jednak kluczowym aspektem  jest faktura: błyszcząca, półmatowa  lub matowa.  Poza zwykłymi farbami, które po prostu dają nam odpowiedni kolor, mamy różnego rodzaju lakiery bezbarwne, a także Washe – półtransparentne, które służą do cieniowania, a także farby transparentne, które pozostawiają kolor poprzedniej warstwy, ale nadają delikatne zabarwienie innego koloru. Największą wadą tych produktów jest jednak ich cena.

Pędzle i inne narzędzia


Skoro jesteśmy już przy farbach, ich nieodłączną częścią są pędzle, za pomocą których będziemy je nanosić na różne płaszczyzny. Najważniejszym parametrem jest wielkość włosia, a także materiał z jakiego są wykonane.  Wyróżniamy włosie syntetyczne i naturalne. Co oczywiste każdym pędzlem maluje się w inny sposób i każdy pomoże nam  namalować wzory różnej wielkości.

Inne przydatne narzędzia to: specjalna podkładka, pęseta, pipeta czy coś tak oczywistego, jak pojemniczki na czystą i brudną wodę.

Bardzo dużą zaletą różnego rodzaju narzędzi jest fakt, że wystarczy kupić je raz i starczają nam na bardzo długo. Podobnie jest z pędzlami, choć te szybciej się zużywają. Ich cena jest bardzo zróżnicowana, wszystko zależy od włosia i grubości pędzla.  Nas interesują zdecydowanie cieńsze, bo aby wykonać precyzyjne zdobienia potrzebujemy dość małego pędzelka.


Brokat

Ozdabianie kopert Co pisać w liście do gwiazdy Jak zdobyć autograf Poradnik Brokaty


Moim zdaniem nasz napis na kopercie nie może być stonowany czy delikatny, musi się wyróżniać, przyciągać wzrok, a nic w tej kwestii nie może konkurować z brokatem. 

ozdabianie kopert, pisanie listu do gwiazdy
 Zacznijmy od tego, że brokat brokatowi nie równy. Szczególną uwagę zwrócić musimy na stopień „zmielenia” produktu. Możemy zakupić brokat, którego ziarenka będą wyraźnie wyczuwalne, mogę mieć też różną strukturę (w jednym pojemniczku mniejsze i większe kawałeczki) lub być zmielone niczym proszek. Jeśli chodzi o brokat zdecydowanie trzeba używać go z umiarem, bo między efektywną, a kiczowatą kopertą jest bardzo cienka granica, dlatego ja polecam zazwyczaj używać go tylko na duże litery. Kolejną kwestią jest nakładanie brokatu, sama wypracowałam dwie najskuteczniejsze metody: albo przyklejamy go bezpośrednio na odpowiednio przygotowaną  ówcześnie literkę lub też wycinamy literkę z twardszej kartki, posypujemy brokatem, a dopiero później przyklejamy na naszą kopertę. Podczas aplikacji brokatu należy być bardzo ostrożnym, gdyż niechcący możemy roznieść go po całej naszej pracy, a często trudno go usunąć, a co gorsze bardzo łatwo rozprzestrzenia się po całym mieszkaniu. Cały efekt warto utrwalić lakierem do włosów, aby w możliwie nienaruszonym stanie zdołał się utrzymać w drodze do adresata.



Zobacz również inne porady dotyczące pisania listów z prośbą o autograf do gwiazd! 

57 komentarzy:

  1. Ojej, ta propozycja jest cudowna, może skorzystam, jeśli skończą mi się pomysłu.
    Wszystkie napisy bierzesz z głowy, czy czerpiesz jakieś inspiracje z internetu?
    Cudowny wpis i bardzo pomocny. Stworzyłam już swoją listę zakupów i w najbliższym czasie planuję zakupić potrzebne materiały.
    Dziękuję Ci za tak wspaniały wpis!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na zdjęciach masz jedynie imię i nazwisko aktora. To są ucięte zdjęcia po prostu? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ucięte zdjęcia?! Niby z czego? A co byś jeszcze chiał? To jest wpis o kopertach, a nie o ich adresowaniu, więc Alex skupiła się na imionach i nazwiskach, a jeśli nie wierzysz, że te koperty są prawdziwe Twoja sprawa! :D

      Usuń
    2. Wpis dotyczy ozdabiania kopert dlatego pojawiają się tylko imię i nazwisko adresata. Nie są ucięte tylko po prostu jeszcze nie zaadresowane. :)

      Usuń
    3. Jaki bulwers... Ktoś po prostu zadał pytanie, też mnie to w pewnej chwili zastanowiło, że nie ma tutaj adresu... Ale widzę, że autorka postu jest bardziej wyrozumiała i kulturalnie, cierpliwie odpowiada na pytania, nie tak jak jej niektórzy czytelnicy.

      Usuń
  3. Choć dopiero przed tygodniem trafiłam na twój blog - dziękuję ślicznie za tę notkę.
    Od dawna chciałam zdobyć autograf swojego ulubionego aktora, nie miałam jednak zielonego ani żadnego innego pojęcia, jak się za to zabrać. Co prawda do dziś nie wiem, jak konkretnie sformułować list, więc postanowiłam zacząć właśnie od przygotowania sobie koperty. Zafascynowana tymi, które sama wykonałaś, stworzyłam swoją i - skromnie mówiąc :) - uważam, że jest całkiem ładna, choć użyłam tylko markerów. Bałam się użyć brokatu, ale po tej notce wiem, że (parafrazując znane określenie) - kto nie spróbuje, ten się nie nauczy. Następnym razem się nie zawaham :)
    PS. Uwielbiam czcionkę Old English Text oraz Parchment (to właśnie tą czcionką stworzyłam swoją pierwszą kopertę). A jaka jest twoja ulubiona? :)
    Pozdrawiam i ściskam mocno,
    Patrycja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś uwielbiałam tę czcionkę, którą można zobaczyć na przykład na kopercie Toma Feltona. Dodawałam kontury, brokat, kombinowałam z kolorami, tworzyłam różne kombinacje, ale później zaczęłam szukać czegoś nowego, co byłoby jakimś "wyzwaniem". Dlatego dziś najbardziej lubię nowe pomysły. :D

      Nieskromnie przyznam, że jestem bardzo zadowolona z kwiatowej koperty do Geraldine Somerville, wymagała ona mnóstwa czasu, ale końcowy efekt naprawdę mi się podoba. Ian Hart i jego koperta też jest jedną z moich ulubionych bo jej zrobienie było naprawdę pracochłonne. Bardzo lubię także kopertę, której tutaj nie ma, ale każda literka jest cieniowana, a w pewnym momencie rośnie na niej trawa. Wiem, brzmi to trochę dziwnie. :D

      Pozdrawiam i życzę powodzenia! :)

      Usuń
  4. Faktycznie wykupiłaś pół sklepu :D
    Twoje informacje na pewno mi się przydadzą i niestety, ale koperty, które do tej pory zrobiłem wylądują w koszu, albo je udoskonalę. XD
    Nawet nie wiesz jak wielki masz talent z prostych szkolnych rzeczy potraficz czynić taką magię :)
    W poniedziałek wyruszam na duże zakupy i wiem, że sprzedawca dużo zarobi :P

    OdpowiedzUsuń
  5. a ile będzie kosztowała taka koperta ozdobiona przez Ciebie? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy od wzoru jaki wybierzesz. Czym mniej skomplikowany - mniej czasochłonny i wymagający mniejszego zużycia materiałów tym taniej. Wszelkie szczegółowe informacje mogę zdradzić Ci w wiadomości. :)

      Usuń
  6. Notka jest cudna! Ale tak jak pisałam wcześniej, po prostu nie mam talentu artystycznego. A więc gdy przełamię się napisać list to na pewno zwrócę się do ciebie w sprawie zrobienia koperty,bo Twoja propozycja jest niesamowita, zaskakująca oraz po prostu wspaniała! Bardzo Ci dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, serdecznie dziękuję. A ozdabianie kopert to dla mnie czysta przyjemność. :)

      Usuń
  7. Alex ! Jak spytać aktora o podpis na zdjęciu by nie wyjść na zwykłego łowcę ? Muszę dokończyć końcówkę listu i nie wiem jak o to spytać by nie wyjść na nikogo niegrzecznego :( Piszę do pana Lewisa !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sposób proszenia o autograf to bardzo delikatna sprawa. Z jednej strony nie może być nieuprzejmy czy nachalny, ale jednocześnie musimy jasno napisać, że chcielibyśmy otrzymać autograf. Nie ma jednego utartego schematu co napisać, musisz wypracować swój sposób. :)

      Usuń
  8. Ja się tylko czegoś czepię :/

    •"Zacznijmy od tego, że brokatowi nie równy." - brokat brokatowi chyba xd
    •"Koperta może wpłynąć nie tylko na (...) taka osoba nam napisała." - ten fragment pojawia się w jednym akapicie 2 razy ;_

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za czujność. Wszystko już poprawione. :)

      Usuń
  9. Alex, bardzo dobry wpis. Teraz wiem jak i czym ozdabiać koperty. Mam nadzieję, że kiedyś dorównam Twoim ozdobionym kopertom. :D

    OdpowiedzUsuń
  10. A mogłabyś wrzucić jakieś zdjęcia swoich pierwszych dzieł ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koperty, których zdjęcie możesz zobaczyć przy akapicie o kredkach, to właśnie moje pierwsze "dzieła" :)

      Usuń
  11. Hmmm spodziewała się czegoś innego, bo ten post jest o materiałach, które mogą nam posłużyć przy tworzeniu ozdobnych kopert ....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciała poczytać o tym jak używa się kredek? :p

      Usuń
    2. Niee, ale mogłabyś polecić jakieś fajne czcionki, wzory itp No i jeszcze np. podać wymiary w jakich ma się znaleźć napis i dać więcej przykładów swoich dzieł, bo te koperty się powtarzają :C

      Usuń
    3. Dlatego na facebooku pytałam co powinno znaleźć się we wpisie :)

      Przy każdym opisanym narzędziu za pomocą, którego można ozdabiać koperty pojawił się przykład kopert wykonanych daną techniką. Pierwsze zdjęcie to zbiór kilku przykładowych wzorów i znalazło się też kilka zdjęć kopert "z bliska" aby ukazać szczegóły. Nie jestem maszyną ani fabryką kopert, aby wstawić tutaj kilkadziesiąt przykładów. :)

      Usuń
  12. Hej :) Na początek powiem, że spodziewałam się bardziej wskazówek jak stworzyć taką kopertę, w sensie dobór kolorów i przykłady czcionek, tego typu rzeczy. Ale materiały też są całkiem przydatne, więc tak czy tak dziękuję :) No i mam pytanie, czy możesz wrzucić jedno zdjęcie zaadresowanej koperty? Bo nie mam pojęcia jak rozmieścić napis względem adresu, żeby się nie gryzły? :) Twoje koperty są sliczne i podziwiam za talent i wytrwałosc przy ich tworzeniu :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej,
      Jeśli chodzi o sam adres to sprawa jest bardzo zróżnicowana. Wszystko zależy od tego jak duży jest sam napis i jak długi mamy adres. Do każdej koperty trzeba go po prostu dopasać. Tutaj nie jest ważna estetyka, a czytelność, aby każdy na poczcie mógł się rozczytać i przekazać nasz list w odpowiednie ręce. :)

      W każdym razie zdjęcia zaadresowanych kopert też pojawiały się już na moim blogu, tutaj możesz znaleźć kilka przykładów:
      http://2.bp.blogspot.com/-lb28J1SYrSw/Un3vjHTnkkI/AAAAAAAADEo/nPwlrM76-Kk/s1600/Poradnik+Autografy+Alex+Smile+5.jpg
      http://3.bp.blogspot.com/-aPeRVwrtH1U/Uc2XWedcl9I/AAAAAAAACKM/-1cI6m9tLNE/s761/0p99ifvp.jpg :)

      Usuń
  13. Hej :)
    Bardzo fajny post ;3 Najbardziej chyba przypasują mi kredki.
    Jeszcze nigdy w życiu nie widziałam tylu farb, a o większości nawet nie słyszałam ><. Zazdroszczę ci wściekle :D.
    Myślę, że jeśli chodzi o farby, wodne przynajmniej, to pięć w zupełności wystarczy - podstawowe kolory + biały i czarny. Tak tylko mówię dla osób, które mają mało kasy, bo farby są dość drogie. Moja koleżanka w klasie tak maluje, i wychodzi jej to znakomicie. Do mieszania ich najlepsza jest drewniana paleta.
    Pomyślałam, że takie zbieranie zamówień będzie dobrą pożywką dla twojego wena :].
    Życze miłego dnia. I wena!
    Gollum

    OdpowiedzUsuń
  14. Hej, ostatnio czytałam, że Anglia już nie honorują kuponów IRC. Wiesz może coś na ten temat? To będzie mój pierwszy list o autograf i nie chcę zawalić. Koperta się zrobi, to nie problem! Choć Twój post jest całkiem pomocny.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej,
      Od 2013 roku Wielka Brytania nie emituje już swoich kuponów, ale wciąż ma obowiązek honorowania kuponów z innych krajów, tak jak wszystkie kraje należące do Powszechnego Związku Pocztowego. :)

      Usuń
    2. Dziękuję serdecznie. Jesteś oficjalnie moją boginią!

      Usuń
  15. Jak bierzesz pomysł na kopertę? Jak planujesz swój wzór? Śliczne koperty! Czy mogłabym Cię prosić w wiadomości o przesłanie zdjęć twoich kopert, bo chciałabym się troszkę zainspirować i zobaczyć jak Ty to robisz! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, wydawało mi się, że całkiem sporo zdjęć znalazło się w powyższym wpisie. :P

      Co do tego skąd biorę pomysł: zazwyczaj pojawia się sam. Po prostu musi pojawić się "wena", ochota na namalowanie czegoś nowego i wtedy od razu wiadomo jak ma wyglądać koperta. Moim zdaniem ważne jest tutaj do kogo piszemy, aby dopasować naszą kopertę do aktora czy aktorki, ale o tym także pisałam w notce. ;)

      Usuń
  16. Co do Twojego "pytania", to może nie do końca sam blog, a dłuższe opisy autografów xD Blog pierwotnie miał być od informacji na temat zmian na potterowskich fanfikach, wiesz: rocznica tu, nowy szablon tam... Ale jakoś tak dziwnie rozrósł się nawet poza HP.
    Co do Twoich kopert - wspominałaś coś, że farbki są Twojego taty, więc zakładam, że jest utalentowany plastycznie. Odziedziczyłaś po nim wielki talent, kiedy patrzę na te koperty, to wiem, że wykonałaś je ręcznie, ale wyglądają jak wydrukowane. Są po prostu idealne, do tego są mega kreatywne! Jestem pod wielkim wrażeniem, że sama wpadłaś także na pomysł wykonania ich. Używanie brokatu, utrwalenie za pomocą lakieru... Po prostu mega xD

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajny temat, ale spodziewałam się raczej poleceniu kilku czcionek i pokazaniu na przykładzie jednej koperty jak robisz ją krok po kroku. Wiem, że to dużo pracy. Ten artykuł tak sobie mi się podobał. W sumie pokazanie farbek i kredek nie jest za bardzo odkrywcze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie dlatego pytałam na fanpage'u o czym Wy chcielibyście poczytać, co dla Was jest ważne i jakich informacji Wy potrzebujecie, ale niestety wtedy nikt nie był zainteresowany przytoczeniem konkretnych pytań.

      Pokazałam więc to co mi wydało się pomoce: materiały, które używam. Aby inni mogli z nimi poeksperymentować, a jeśli nie zwróciłaś uwagi: w artykule znalazło się zdjęcie koperty robionej "krok po kroku".

      Nie wiem czego się spodziewałaś, ale jeszcze raz powtórzę: instrukcja obsługi kredek chyba nikogo nie interesuje. :)

      Usuń
  18. Piękne są te twoje koperty *.* Ja mam już wybrane czcionki tylko najgorszy jest wybór kolorów :( Bo nie wiem co by mogło najbardziej pasować do tego aktora i granych postaci przez niego i żeby to ładnie wyglądało i było w miarę efektownie. Może nie jest to akurat aktor Harry'ego Pottera, ale akurat na autografie Toma Hiddlestona bardzo mi zależy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie Tobie jednej :)

      Usuń
  19. Mam depresje- Nie ma nowego posta ! ;/

    OdpowiedzUsuń
  20. GDZIE NOWY POST? :C

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też chciałabym wiedzieć ;c Aleex, potrzebujemy cię !

      Usuń
  21. Jak oczerniasz tych ludzi jest żałosne! Na pierwszy rzut oka idzie sprecyzować, że tych liter, tej czcionki nie robiłaś sama. Natomiast to wszystko jest odrysowane od kartki, jaką przykładasz czy też przyklejasz na kopertę. Nie rozumiem jak można się szczycić taką pracą , nie Twoją pracą. Myślałem, że w tym temacie wyjawisz prawdę a nie będziesz wprowadzać ludzi w błąd. Twoją częścią tej pracy jest jedynie wypełnienie kolorami już wydrukowanej czcionki.

    Pozdrawiam i następnym razem liczę na wiarygodniejsze informacje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słuchaj koleś! Za kogo ty sie uważasz?! Wpadasz tu jak jakiś oszołom i krytykujesz dziewczynę, która poświęca kilka godzin na jedną kopertę! Nie wiem czy wiesz, ale praktyka czyni mistrza. Alex zrobiła już setki kopert i ma więcej doświadczenia niż ty! Skoro ci nie pasuje to nie wchodź tu, a jej daj święty spokój!

      Usuń
    2. Wybacz, ale nie do końca rozumiem twoją opinię: "Jak oczerniasz tych ludzi jest żałosne!" Chyba chodziło ci o oszukiwanie czy coś podobnego... Następnym razem zanim coś napiszesz bądź łaskaw to przemyśleć, albo chociaż przeczytać.

      Cieszę się jednak, że zechciałeś zdradzić w jaki sposób ty ozdabiasz swoje koperty. :)

      Jeśli jednak chodzi o moje: miło byłoby gdybyś następnym razem zamiast mi coś zarzucać, po prostu zapytał. Owszem, często korzystam z gotowych czcionek, wzoruję się na nich, ale nie kopiuję ich ani nie drukuję ich na kopercie (?)

      Serdecznie pozdrawiam i czekam na zdjęcia twoich ślicznych kopert. :)

      Usuń
    3. Ktoś nie rozumie słowa oczerniać.

      Usuń
    4. "Oczerniać" znaczy oskarżać, geniuszu. Nie oszukiwać czy kłamać. OSKARŻAĆ. Więc zanim popiszesz się swoim wybitnym talentem do krytykowania ludzi, pomyśl chociaż, co piszesz.

      Usuń
  22. Hej :) Świetny wpis !
    Co do kopert - uważam, że to co robisz można uznać za dzieło sztuki - naprawdę ! Kiedy przeczytałam, że można zamówić u Ciebie kopertę myślałam, że zacznę podskakiwać z radości :) Na pewno niedługo się odezwę :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Droga Alex :)
    Chciałabym zapytać, jakiego formatu koperty używasz :)
    Dziękuję i pozdrawiam (pozdrów także tatusia) :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej,
      Moje koperty to format B4 czyli są trochę większe od zwykłej kartki z bloku. ;)

      Usuń
  24. Hej, mam trochę dziwne pytanie :D Te wszystkie rzeczy na zdjęciach: farby, cienkopisy, brokaty itp. są twoje? :O Matko i córko, profesjonalny artysta plastyk z Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, wiele lat pracowałam na tę "kolekcję" a bardzo lubię rysować, malować więc często z tego wszystkiego korzystam. :)

      Usuń
  25. Hej :) Ile mniej więcej kosztuje wysłanie takiego listu? :)
    Możesz podać konkretny przykład :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Samo wysłanie listu kosztuje około 10 zł (5zł przesyłka, 4,50zł kupon IRC).
      Ale do tego dochodzi koszt kupienia kopert, bloku - papieru, na którym będziesz pisać list, ewentualnych przyborów, którymi chcesz ozdobić kopertę, ale ten koszt rozkłada się na wiele przesyłek. :)

      Usuń
  26. Mam pytanie, skoro napis zajmuje praktycznie całą kopertę to gdzie piszesz adres itd... Czy po prostu używasz dużych kopert? I czy oprócz ozdobnego imienia i nazwiska piszesz też mniejsze, nie ozdobne przy adresie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje koperty są wielkości B5, są trochę większe od zwykłej kartki z bloku. Z boku - z prawej strony zawsze musi znaleźć się miejsce na adres i znaczki. Adres piszę już "normalnie", ale nie piszę imienia i nazwiska jeszcze raz. :)

      Usuń
  27. A ja mam do Ciebie pytanie w sprawie kuponu IRC. Czy na nim musi być pieczątka czy po prostu można 'czysty' włożyć do koperty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, można. Przybijanie pieczątki nie jest konieczne. :)

      Usuń
  28. A jeśli ktoś kompletnie nie ma talentu plastycznego - co wtedy? :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wtedy można dać sobie spokój z ozdabianiem, albo się postarać. :)

      Sama nie mam talentu plastycznego, ale praktyka czynni mistrza. Staranność to pierwszy krok do dobrego efektu! :)

      Usuń