17 stycznia 2015

Rafał Brzozowski - 23 Finał WOŚP - Wałbrzych 11.01.2015

Raz do roku wszyscy Polacy są razem i jednoczy ich dobry cel. Tylko raz w roku Polska to nie tylko Warszawa, bo telewizja pokazuje miasta z całego kraju. 

Blisko pół roku temu  opublikowałam wywiad z Panem Jurkiem Owsiakiem, którzy zaczynał się właśnie tymi słowami. Pisząc te zdania wygrzewałam się w lipcowym słońcu,  zapominając o tym, że przed każdym finałem rozpoczyna się prawdziwa nagonka. Co roku grupa ludzi próbuje udowodnić, że Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, to zło w najczarniejszej postaci.

Jednakże Orkiestra wciąż gra i pomaga, a miliony Polaków chętnie wspierają tę akcję. W ubiegłą niedzielę – 11 stycznia 2015 roku, odbył się już 23. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. W tym roku orkiestra grała „dla podtrzymania wysokich standardów leczenia dzieci na oddziałach pediatrycznych i onkologicznych oraz godnej opieki medycznej seniorów”. Na konto fundacji wciąż wpływają pieniądze, a kwota deklarowana wynosi ponad 36 milionów. Oficjalna strona WOŚP podaje, że "w ciągu poprzednich 22 Finałów WOŚP Orkiestra zebrała i przekazała na wsparcie polskiej medycyny sumę ponad 590 mln PLN".

Podczas 23 finału WOŚP odwiedziłam otwarte pod koniec ubiegłego roku,  Centrum Nauki i Sztuki Stara Kopalnia w Wałbrzychu. Jest to zrewitalizowany kompleks, na terenie którego kiedyś  działała Kopalnia Węgla Kamiennego „Julia”.  Budynki, zamkniętej w latach 90. Kopalni, znajdowały się w opłakanym stanie. Remont rozpoczął się w 2010 roku i pochłonął około 120 mln.  Oprócz Muzeum, znajdują się tutaj także instytucje kulturalne oraz organizacje pozarządowe.

Podczas Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy Stara Kopalnia zamieniła się w centrum rozrywki. Organizatorzy przygotowali szereg atrakcji: od występów i pokazów tanecznych przez walki rycerzy, pokazy motocykli, po pokazy ratownictwa i inscenizacji akcji ratunkowej w przypadku wypadku samochodowego. Najważniejszym punktem programu były koncerty. Zaprezentowali się lokalni wykonawcy, a także grupa „Sachiel” - hip-hopowa formacja, która wygrała siódmą edycję „Must Be The Music”. 

Koncert Rafała Brzozowskiego - 23 Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy 11 stycznia 2015

Gwiazdą wieczoru był Rafał Brzozowski, który bardzo mocno zaangażował się w akcję. Poza koncertem zaoferował również „siebie samego” – podczas aukcji można było wylicytować spotkanie z piosenkarzem.  Wokalista przesunął swój wylot do Kataru, aby móc wziąć udział w finale Wielkiej Orkiestry Świątecznej pomocy. Został bowiem wybrany jako reprezentant Polski i jako jeden z 24 wykonawców zaśpiewał podczas ceremonii otwarcia Mistrzostwa Świata w Piłce Ręcznej Mężczyzn hymn imprezy: „Live It".

Rafał Brzozowski Koncert - 23. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy

Rafał Brzozowski wystąpił podczas Finału WOŚP - relacja z koncertu, zdjęcia, fotorelacja, reportaż

Koncert Rafała Brzozowskiego rozpoczął się piosenką „Biegnij” z pierwszej płyty wydanej w 2012 roku. Wokalista niezwykle szybko zdobył serce publiczności, która  zaczęła klaskać, śpiewać i skakać wraz z występującym artystą. Pod sceną zgromadzili się najmłodsi fani, ale również dojrzali słuchacze. Wszyscy bez względu na wiek podrygiwali w rytm muzyki. „Za mały świat” to kolejny utwór, który zaprezentowano podczas wałbrzyskiego finału WOŚP.  

Relacja z koncertu - Rafał Brzozowski w Wałbrzychu 11 stycznia 2015

Pomiędzy utworami piosenkarz chętnie rozmawiał z publicznością, odmachiwał oczarowanym fankom, a także prezentował swoje możliwości wokalne w odrobinkę odmiennym repertuarze – zaśpiewał bowiem operowe fragmenty, które na zgromadzonych zrobiły duże wrażenie. Sprawiał wrażenie osoby niezwykle sympatycznej i kulturalnej, a jednocześnie pełnej energii.


Wciąż skakał po scenie, a podczas „Katriny”, którą nagrał razem z Liberem wszedł, a właściwie zeskoczył do publiczności i witał się z fanami, tańczył prezentując jednocześnie zwrotki, które w oryginalnej wersji wykonywał Liber.  Oczywiście nie zabrakło również hitu „Nie mam nic”, a tego co było dalej niestety nie mogę Wam opowiedzieć, ale gdy wróciłam posłuchać koncertu, Rafał w rękach trzymał już gitarę, a następnie wraz ze zgromadzoną publicznością robił sobie wspólne zdjęcie. 

Rafał Brzozowski - Koncert 23 Finał WOŚP 11.01.2015 Wałbrzych, Stara Kopalnia

Nie zabrakło oczywiście największego hitu piosenkarza: „Tak Blisko”. Następnie Rafał zaskoczył publiczność wykonaniem „Kołysanki dla nieznajomej” zespołu Perfect. Koncert, jak i sama postać Rafała, zrobiła na mnie bardzo dobre wrażenie. Muszę przyznać, że jestem bardzo pozytywnie zaskoczona wokalnymi umiejętnościami wokalisty, jak i całym koncertem, podczas którego Rafał nie stworzył nawet milimetrowego dystansu pomiędzy sceną a publicznością. 

A Wy, wspieraliście WOŚP?  Byliście na którymś z koncertów organizowanych podczas finału akcji?

21 komentarzy:

  1. Twój blog robi się bardzo koncertowy... :(
    Szkoda, przyciągnęły mnie do niego autografy i Harry, a relacje są czymś, co mnie nie interesuje:(
    Jednakże, będę tutaj nadal zaglądać, bo raz na jakiś czas czarodziejskie posty się pojawiają.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autografy to ważny element tego bloga, ale aktualnie nie mam czasu na wysyłanie listów, a prawdę mówiąc nie mam też na to ochoty. Być może za jakiś czas do tego powrócę, ale na razie skupiam się na innych aktywnościach, które dają mi radość. Tak właśnie jest z koncertami. Chciałabym rozwijać się w tym kierunku i mam nadzieję, że relacje z koncertów znajdą swoich odbiorców.

      Harry jednak nigdy nie zniknie z mojego bloga, zdaję sobie sprawę, że posty dotyczące magicznej serii interesują Was najbardziej. :)

      Usuń
  2. Ja zawsze wspieram WOŚP! Bedziesz miała fajne wspomnienie :) Zazdroszczę wywiadu z Jurkiem Owsiakiem.
    http://perlley-suzanna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. ja od zawsze wspieram WOŚP ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam WOŚP i ich wszystkie akcje! :) Zazdroszczę koncertu!

    OdpowiedzUsuń
  5. WOŚP wspieram jak tylko mogę, a na koncertach nie byłam, bo miałam za dużo roboty do uczelni :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki, że odwiedziłaś mojego bloga i tym samym dałaś mi poznać Twój! :) jest wyjątkowy - Twój blog -dodałam go właśnie do zakładki ,,Złote blogi" i będę go regularnie odwiedzać! :D
    Lubię słuchać Rafała Brzozowskiego! Ma świetny głos i fajne testy :) Szkoda, że nie było mnie tam, w tej starej kopalni - musiało być super! A ogólnie to uważam, ze każda forma pomocy jest dobra i nie krytykuję, gdy na serio nie poznam danej osoby, organizacji..:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również dziękuję za odwiedziny i miłe słowa. Bardzo się cieszę i trzymam Cię za słowo w kwestii odwiedzin. :P

      Usuń
  7. To naprawdę bardzo miłe ze strony Rafała Brzozowskiego,że tak zaangażował się tą akcje :) Ja w tym roku akurat nie miała okazji uczestniczyć z tym ;c

    OdpowiedzUsuń
  8. Cóż, nie jestem na bieżąco w takich sprawach :-). Pana piosenkarza też nie kojarzę :-).

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie słucham Rafała Brzozowskiego, ale ogromny szacunek, że wspiera takie akcje :) Zazdroszczę możliwości przeprowadzenia rozmowy z Jerzym Owsiakiem, Jak Ty tego dokonałaś ? :)
    Bardzo dziękuję za komentarz na moim blogu i pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  10. hm, jakos nigdy nie interesowalam sie Brzozowskim, a mam nawet jego płytę (prezent od babci)! :o nie lubię tego typu muzyki, ale zdziwiłam sie wiedzac ze jest to jeden z rodzajów tych lepszych piosenkarzy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja byłam wolontariuszką , ale niestety na koncercie nie byłam..
    http://carolinaa-carolinaaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Jesteś z walbrzycha ?

    Fajne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Oczywiście, że wspieram WOŚP, w przyszłym roku mam zamiar zostać wolontariuszką . Fajnie, że Brzozowski wspiera tą akcję :) bardzo go lubię, ale nie miałam okazji usłyszeć go na żywo :)

    [ life plan by klaudia ]

    OdpowiedzUsuń
  14. Wosp to wspaniala inicjatywa. Wspieralam, wspieram i wspierac bede!:-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wpieram WOŚP co roku, ale niestety nie byłam jeszcze wolontariuszką. Zazdroszczę koncertu:))

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspieram WOŚP :) Może za to rok zostanę wolontariuszką :)
    Świetny koncert !
    Zapraszam - klik!

    OdpowiedzUsuń
  17. Również byłam na wośp w Warszawie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. WOŚP wspieram, chociaż zawsze znajdą się osoby, które za wszelką cenę starają się takie akcje pomocy hejtować. Pozdrawiam!
    Obserwuję!
    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Cieszę się, że koncert był udany :-) A ja WOŚP wspieram, choć nie byłam na żadnym koncercie :-)

    OdpowiedzUsuń